Czym jest pozycjonowanie? Kraków
Pozycjonowanie stron internetowych to wszystkie działania, które prowadzą do zwiększenia widoczności strony w wyszukiwarkach. Z tego artykułu dowiesz się nie tylko czym jest pozycjonowanie strony, ale również poznasz podstawowe czynniki, które wpływają na pozycję strony w wyszukiwarkach.
Pozycjonowanie a optymalizacja
Pojęcie pozycjonowania strony internetowej jest używane (niesłusznie) zamiennie z pojęciem optymalizacji strony internetowej SEO (optymalizacja pod kątem wyszukiwarek). Dokładną definicję SEO znajdziesz tu: https://mateusz-kozlowski.pl/pozycjonowanie-krakow/.
Pozycjonowanie, jak sama nazwa wskazuje, ma na celu osiągnięcie jak najlepszej pozycji w wynikach wyszukiwania. Z drugiej strony optymalizacja polega na ulepszaniu strony internetowej w celu zwiększenia liczby odwiedzin. Prawdą jest, że zarówno optymalizacja, jak i pozycjonowanie powinny prowadzić do zwiększenia ruchu na stronie. SEO to jednak tylko jeden ze sposobów na pozycjonowanie Twojej witryny. Co jeszcze może pozycjonować Twoje strony? Na przykład przez płatne wyszukiwanie.
Pojawienie się serwisu na pierwszej stronie SERP (propozycje wyników wyszukiwania) zapewnia dużą liczbę odwiedzających. Dzięki temu właściciele domen, którzy oferują towary lub usługi na swoich stronach internetowych, mogą liczyć na duże obroty. Te obroty lub zysk to główny cel pozycjonowania.
Czym jest SEO i podróż kupującego?
Przed ostateczną konwersją, czyli sprzedażą, osoba odwiedzająca sklep internetowy często przechodzi przez długi proces, zwany podróżą kupującego. Podróż najczęściej przedstawiana jest w postaci tzw. lejka sprzedażowego, zawierającego pięć elementów. Na szczycie ścieżki, w najszerszym miejscu, odzwierciedlającym największą liczbę użytkowników, znajduje się etap świadomości. Konsument przechodzi następnie przez zainteresowanie, rozważanie i działanie, takie jak kupowanie. Ostatnim etapem jest lojalność, czyli utrzymanie klienta.
Celem optymalizacji strony internetowej jest jak najłatwiejsze przejście potencjalnego konsumenta przez podróż kupującego. Dlatego na każdym etapie lejka sprzedażowego obowiązują różne treści. Można powiedzieć, że każda część lejka wymaga innych narzędzi i innej metody optymalizacji.
Testowane są również różne warianty landing page’a, czyli strony, którą użytkownicy odwiedzają po kliknięciu przycisku wezwania do działania. W takim przypadku możesz również mierzyć zmiany poszczególnych elementów strony lub wariantów dwóch zupełnie różnych stron.