Szkoły podstawowe w Katowicach

Katowickie szkoły podstawowe zmieniają sposób nauczania, aby pomóc swoim uczniom być bardziej kreatywnymi i innowacyjnymi.

Jak zmieniają się szkoły podstawowe w Katowicach

Szkoły uczą dzieci kreatywnego myślenia i rozwiązywania problemów. Starają się również jak najlepiej wykorzystać technologię, używając jej jako narzędzia do nauki. W szkole podstawowej dzieci uczą się, jak korzystać z różnych narzędzi, takich jak PowerPoint, Excel i Word. Uczą się również kodowania za pomocą Scratch Jr lub Hour of Code. Wykorzystują kreatywność na zajęciach plastycznych, eksperymentując z różnymi materiałami, technikami i stylami. Świetnie rysują, malują i tworzą rzeźby z materiałów takich jak glina, piasek czy drewno. 

Czym jest Szkoła Podstawowa i dlaczego zmienia się system edukacji

Szkoły podstawowe są jednym z najważniejszych elementów każdego systemu edukacyjnego. Zapewniają studentom pierwszy kontakt z formalną edukacją i przygotowują ich na przyszłość. W ostatnich latach system szkolnictwa podstawowego zaczął się zmieniać, aby rozwiązać kilka głównych problemów, które występowały w przeszłości. Jedną z najważniejszych zmian jest opracowanie i wdrożenie trzyletniej Strategii Rozwoju Edukacji Podstawowej (PEDS), aby zapewnić wszystkim wysokiej jakości edukację. Uczniowie mają możliwość uczenia się od siebie nawzajem i od swojego otoczenia poprzez wspólną zabawę, odkrywanie i tworzenie różnych rzeczy. Zachęca się ich do podejmowania ryzyka i odkrywania różnych sposobów robienia rzeczy, jednocześnie ucząc się nowych umiejętności. 

Wzmacnianie uczniów dzięki technologii oraz społeczne uczenie się poprzez współtworzenie i zabawne projektowanie

Technologia sprawiła, że nauka stała się bardziej dostępna dla uczniów. Mogą teraz uzyskać dostęp do świata informacji na wyciągnięcie ręki i uczyć się z niego w dowolny sposób. Cyfrowe środowisko uczenia się dla uczniów to nie tylko nauczenie ich nowych umiejętności, ale także umożliwienie im krytycznego i kreatywnego myślenia. Uczniowie są wzmocnieni przez technologię, gdy mają możliwość korzystania z niej do odkrywania i uczenia się na własnych warunkach. Zabawa jest ważną częścią rozwoju dzieci. Ale zabawa może być również wykorzystywana jako narzędzie dydaktyczne w klasie. W tym modelu uczniowie angażują się w społeczne uczenie się poprzez współtworzenie i zabawne projektowanie. Wykazano, że ten model uczenia się zwiększa zaangażowanie i motywację uczniów, a także poprawia ich umiejętności społeczne. Zapewnia również nauczycielom możliwość uczenia się razem ze swoimi uczniami, modelując tę samą zabawę, którą chcą, aby ich uczniowie przyjęli w klasie.